Vi bruger cookies til statistik som en del af vores arbejde for at lave en god hjemmeside.
Medmindre du siger "nej tak til cookies", antager vi, at du accepterer vores cookie-politik.

For mere information, se vores "cookie-politik".

Du kan også klikke "ja tak til cookies" for at  acceptere vores cookie-politik.

Værd at vide om Ambulatorium for Høreundersøgelser

Værd at vide om Ambulatorium for Høreundersøgelser

  • Mobiltelefon

    Du må gerne bruge din mobiltelefon, når bare du viser hensyn. Spørg altid personalet, før du fotograferer eller filmer dem.

    Vi har tydelige skilte i de områder, hvor du skal slukke din mobil.

    Trådløst internet

    Vi tilbyder internetadgang, mens du er her. Netværket hedder "RNguest". Du kan logge på fra din computer, tablet eller telefon ved hjælp af NemID eller ved at modtage en log-in-kode på SMS.

    Du må dog ikke forvente, at personalet har mulighed for at hjælpe dig med opkoblingen.

    Du skal selvfølgelig bruge netværket med omtanke og vide, at du kan holdes personligt ansvarlig, hvis du misbruger tjenesten til ulovlige formål.

    Værdier

    Pas godt på dine værdigenstande og ejendele såsom briller, høreapparat m.v., mens du er på hospitalet.

    Lad smykker og større pengebeløb blive hjemme.

    Hospitalet har som udgangspunkt ikke erstatningspligt, hvis du mister ejendele under dit ophold.

    Rygning

    Hospitalet er røgfrit, men du må ryge på de afmærkede udendørs områder.

  • Offentlig transport

    Der kører offentlig transport til og fra hospitalet. Der er stoppesteder tæt på hospitalets hovedindgange.

    Se afgangs- og ankomsttider i Rejseplanen

    Se stoppesteder ved hospitalet

    Parkering

    Kom i god tid, hvis du er i bil. Det kan være svært at finde en ledig parkeringsplads på hospitalets område, så sæt tid af til parkering.

    Se kort over parkeringsmuligheder

    Kørsel og godtgørelse

    Som udgangspunkt skal alle patienter selv sørge for kørsel til hospitalet og selv betale kørselsudgifterne. I nogle tilfælde sørger Region Nordjylland dog for kørsel eller udbetaler kørselsgodtgørelse.

    Vil du bestille kørsel, skal du henvende dig til Kørselskontoret på tlf. 97 64 80 30.

    Vil du ansøge om kørselsgodtgørelse, skal du henvende dig på det afsnit, hvor du har modtaget behandling eller været til undersøgelse, og bede om en kørselsblanket.

    Når du har udfyldt kørselsblanketten, kan du aflevere den på afsnittet, i hospitalets Information eller sende den til Kørselskontoret:

    Region Nordjyllands Kørselskontor

    Fyrkildevej 7
    9220 Aalborg Øst
    Tlf. 97 64 80 30

    eller kk@rn.dk

    Kørselskontoret i Region Nordjylland kan oplyse, om du har ret til kørsel eller kørselsgodtgørelse.

  • Kiosk og køb af mad

    Kantine

    Du og dine pårørende kan købe mad og drikke i hospitalets kantine til morgen og frokost.

    Åbningstid:
    Hverdage kl. 7.15-9.00 og 11.30-13.00

    Automater

    Automater med sund mad, snacks, kolde og varme drikke mm. er placeret ved AMA.

    Mad og drikke

    Du får ikke tilbudt forplejning. Tag selv mad og drikkevarer med eller benyt mulighederne på hospitalet for at købe mad og drikke.

    Du kan dog forsyne dig med vand på afsnittet.
  • Pårørende er velkomne

    Som pårørende er du velkommen til at være til stede på alle de tidspunkter, hvor patienten har brug for det.

    Vi anbefaler dog, at kun én pårørende opholder sig hos patienten af hensyn til andre patienter og vores arbejdssituation.

    Hygiejne på hospitalet

    Hjælp os med god hygiejne på hospitalet. Vær opmærksom på, at mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Hjælp os derfor med at holde bakterier og virus nede på hospitalet. Det gør du for eksempel ved at vaske hænder eller bruge håndsprit, før du rører patienten eller genstande, patienten kommer i kontakt med.
  • Meld din ankomst

    Når du møder, bedes du melde din ankomst i afsnittets reception.

    ID-armbånd

    Personalet giver dig et identifikationsarmbånd på, som indeholder dit navn og cpr-nummer.

    Armbåndet er en vigtig del af patientsikkerheden, og du skal beholde det på under hele din indlæggelse.
  • Læs indkaldelsespakken

    Når du bliver indkaldt til undersøgelse eller behandling hos os, får du en indkaldelse med en række informationer.

    Vi forventer, at du læser materialet grundigt. Så ved du nemlig, hvordan du skal forberede dig til aftalen, og hvad der skal ske hos os. På den måde kan vi udnytte tiden sammen effektivt og godt.

    Tag aktiv del

    Vores mål er, at du under hele dit forløb får den information, du har brug for. Du er desuden altid velkommen til at spørge.

    Vi opfordrer dig også til, at du selv sætter dig ind i, hvad du fejler og hvad din behandling omfatter.

    Når du selv er aktiv, opmærksom og stiller spørgsmål, er der mindre risiko for fejl, og vi får i fællesskab det bedste resultat af behandlingen.

    God hygiejne

    Vask hænder eller brug håndsprit. God håndhygiejne holder bakterier og virus nede på hospitalet. Det er vigtigt, fordi mennesker, der i forvejen er syge eller svækkede, er mere modtagelige for infektioner.

    Derfor skal du vaske hænder eller bruge håndsprit. Det gælder især, når du har nyst, hostet eller pudset næse, før du rører mad og drikkevarer, og når du har været på toilettet.

    Fortæl os, hvis du forlader afsnittet

    Du må gerne forlade afsnittet for at gå i kiosk, automat, ud at trække frisk luft eller andet.

    Giv os besked, hvis du går. Så kan vi nå at sige til, hvis det passer dårligt i forhold til de ting, der skal ske i forbindelse med din behandling.
  • Sundhedsfaglig kontaktperson

    Under dit behandlingsforløb er du tilknyttet et behandlerteam, og får en kontaktperson i teamet. Kontaktpersonen er – sammen med sine kolleger i teamet – ansvarlige for koordinering af dit forløb.

    Din kontaktperson har dog en særlig rolle i forhold til at informere og vejlede dig om forløb og behandling, kontakte andre afsnit og fagpersoner og besvare dine spørgsmål.

    Derfor er du altid velkommen til at henvende dig hos din kontaktperson. Er kontaktpersonen ikke til stede, træder en anden fra dit behandlerteam til.

    Socialrådgiver

    Hvis din sygdom medfører ændringer i din sociale situation, kan plejepersonalet formidle kontakt til en socialrådgiver. 

    Socialrådgiveren kan besvare spørgsmål om orlov, sygedagpenge, pension, erstatning eller andre sociale rettigheder og muligheder.

    Se mere info om ressourcepersoner

    Præst, sundhedsfaglig kontaktperson, diætist, tolk mm

    Under din indlæggelse har du mulighed for at få hjælp fra en række ressourcepersoner. Det kan f.eks. være:

    • Socialrådgiver
    • Hospitalspræst
    • Sundhedsfaglig kontaktperson
    • Diætist
    • Patient-til-patient-rådgiver
    • Frivillige
    • Tolke

    Hjælpen kan dog variere alt efter din pågældende situation og den hospitals-adresse, som du er indlagt på.

    Se mere info om ressourcepersoner

  • Ris og ros

    Vi arbejder hele tiden på at blive bedre. Derfor er det vigtigt, at vi både hører om det, vi gør godt, og det vi kunne have gjort bedre.

    Giv udtryk for det, mens du er hos os på hospitalet eller kontakt os bagefter. 

    Skriv til direkte til ledelsen på afdelingen eller hospitalsledelsen med sikker Digital Post via borger.dk (login med NemID):

    Skriv til Høreklinikken

    Skriv til Hospitalsledelsen

  • Dine rettigheder som patient

    Som patient i sundhedsvæsenet har du en række rettigheder, som bl.a. er fastlagt i Sundhedsloven.

    Dine rettigheder omfatter bl.a. ret til hurtig udredning, frit sygehusvalg og udvidet frit sygehusvalg, at søge om behandling i udlandet, aktindsigt, information og samtykke, muligheder for at klage samt at søge erstatning.

    Patientkontoret

    Brug Patientkontoret som guide.

    Patientkontoret kan vejlede dig om dine rettigheder og muligheder, og kan også rådgive og hjælpe dig, hvis du vil klage, søge erstatning eller på anden måde indberette oplevelser på hospitalet.

Ventetid på behandling

Vi har en ventetid på ca. 16 uger. 

På mitsygehusvalg.dk kan du se ventetider på høreapparatbehandling på andre sygehuse i landet.

Gå til ventetider